vrijdag 13 augustus 2010

Homealonenesss

Home alone, alleen thuis.
Wat ooit eng en onmogelijk klonk, bleek een van de beste uitvindingen ter wereld.

Het zijn de kleine dingen die je een heerlijk onoverwinnelijk gevoel van zelfstandigheid geven: de vaatwasser niet alleen uit- en inruimen maar ook op de aanknop drukken, het dubbele slot op de deur doen als je gaat slapen en het inrichten van de koelkast naar eigen inzicht.

Voel je je 's avonds dan niet alleen? Nee, juist de avonden zijn allemaal kleine feestjes. Ik duik in mijn ouders' kingsize bed, zet de tv aan, zet het bed omhoog, pak mijn laptop erbij en log in op al mijn sociale netwerken. Naast me liggen mijn mobieltje, Ipod Touch en andere onmisbare electronica. Voor voldoende eten en drinken zorg ik vanzelfsprekend ook.
Eerlijk is eerlijk, zonder laptop zouden deze dagen slecht uit te houden zijn. Zonder vrienden ook. Zonder radio. Zonder muziek.

Maar ik héb een laptop, en vrienden, radio, muziek. Ik heb een heel huis.
ALLES is van Josie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten