vrijdag 7 mei 2010

Missie: ontdekkingstocht. Locatie: Berlijn

Zondagochtend half 8 (hallo, het is vakantie hoor!) was het zover: Vader, moeder, zoon en dochter (dat ben ik dan) propten zich in de champagnekleurige Peugeot partner. Op naar Berlijn. Dit kon wel eens de laatste keer zijn dat we met zijn vieren op vakantie zouden gaan, daar was iedereen zich bewust van. Omdat onze auto was aangereden en we onze auto niet hadden laten repareren, gingen we deze vakantie in met het doel de 1800 euro die we van de verzekering hadden gekregen helemaal op te maken. Ik denk dat we een aardig eind zijn gekomen.

Zoals altijd als je een nieuwe stad ontdekt, krijg je miljoenen indrukken en je maakt het ene na het andere mee. Het is totaal uiteenlopend, en daarom zal ik ook niet mijn best doen er een zekere orde in aan te brengen.

- Berlijn lijkt me iets tussen NewYork en Rome in, ook al ben ik in geen van beide steden ooit geweest. Spuuglelijke hoge flatgebouwen staan pal naast de meest immense neo-classicistische bouwwerken. De rijke wijken wisselen af met studentenwijken en hofjes.
- We zaten in een oerlelijk hotel van 39 verdiepingen hoog, dat je vanuit de halve stad de horizon kon zien vervuilen.
- Als je worst wilt en vervolgens Kartoffel Salat Bulette bestelt zul je teleurgesteld worden, want je krijgt een gehaktbal. Ik had maar twee jaar Duits en dit is mij helaas nooit geleerd.
- De ene soort cake bij het ontbijt in het hotel is zo droog als een woestijn, de andere smaakt naar asfalt.
- Het raam op mijn kamer kan maar op een kiertje. Waarschijnlijk uit zelfbescherming voor het geval ik van de 23ste verdieping naar beneden had willen springen, maar toch krijg ik het er benauwd van.
- Waarom is de douche geheel doorzichtig en kan de wc niet op slot?
- Spiegeleieren mit Speck sind <3
- Bioei is geen overzichtelijk woord (Bio ei)
- Duitse nagesynchroniseerde films (dat zijn ze allemaal) zijn niet cool.
- En ook: NL = McDonalds, I’m loving it. DU = McDonalds, Ich liebe es. Ik zeg: Taalverheerlijking voor het leven.
- Naar een house electronic club met je broer is lachen, want wij gaan los op de dansvloer, zónder alcohol.

Ziehen VS Drücken
Damen VS Herren
VS

Dome


Elektrodingen waar ik de naam niet van weet, maar die wel heel cool zijn!


In love with a bear


Mijn humor..


Guus + ik + milch kaffee van 4,50euro


HAHA


Net nieuwe kleren gekocht, wetog!


Ordinaire curryworst + FRIET!


Brandenburger Tor


Und jetzt…


Gekkies..


Woei!


Stout.


WRAAA! Ik ben echtwel gevaarlijker dan al die leeuwen bij elkaar!


Jump bitchez!


<3


Om voorgaand beeld te kunnen zien…


Missie geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten