zaterdag 22 mei 2010

Rome, Wat Een Stad

Dit was het moment waar ik op wachtte. Al in de eerste klas was ik me ervan bewust dat als ik Grieks en Latijn zou volgen en een van beide vakken na de derde nog vol zou houden, mij in de 5de klas een reisje te wachten stond. Dit vooruitzicht heeft mij door mijn dipjes gesleept.

Met het vliegtuig gingen we. Een reisgids, door ons zelf samengesteld, in de tas. Het programma voor elke dag stond vast. Dat we veel gingen lopen en veel gingen zien, dat was zeker. Elke dag presenteerden groepjes over het door hun gekozen onderwerp, wat trouwens erg leuk was! Leerlingen weten vaak goed wat medeleerlingen nou eigenlijk willen weten, en presenteren op een frisse manier.

Wat we allemaal precies gedaan hebben daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Gewoon wat “random” (woord van de week) info.

Snelcursus Italiaans:
Amazza = gaaf.
Andiamo = laten we gaan.
Che palle = hè balen.
An vedi = aanschouw/kijk!

Facts:
- Elke dag pasta is NIET lekker
- Droge kip is niet te kanen
- Droog brood ook niet
- Melige docenten zijn heel grappig
- Vooral als ze moeten huilen van het lachen
- Italianen…
…hebben zeer doordringende blikken
…geven geen 3 maar 2 kussen
…doen aan afdingen
…vinden het leuk om toeristen paraplu’s en zonnebrillen aan te smeren
…hebben het lekkerste en vieste ijs op de wereld
…zeggen ciao

Dan nu een kleine selectie van mijn 500 foto’s ->
The Airplane


Het heeft geregend..



We hebben cultureel gedaan..
Pantheon:

Oculus (=oog. Het zit in het dak van het pantheon, en als je eronder staat en duivenpoep op je hoofd krijgt, dan blijf je eeuwig leven. Een reden dus om er niet onder te gaan staan.


Colosseum


Basilica


Forum Romanum vanuit Musei Capitolini


Roxanne en Anne gingen stuk..


Drie Romeinen doken in de verkleedkist..


We gingen naar het kattenforum..


Een van mijn docenten lichtte me in over dit mooie fotomoment, en ik maakte er gebruik van. Ik bedoel: hoe vaak zie je nou een boom preciés door een poortje heen??

Ik vond het leuk andere mensen op de foto te zetten..


Slaapkoppen.. (wel lieve slaapkoppen)


Nóg meer slaapkoppen..


Laaaaange rij in de regen voor de Sint Pieter


We hebben gelopen, veeel gelopen..


Ik maakte een foto van een uitzichtje..


We hebben gemeet met onze ex-lerares Grieks en Latijn, Tessa!

Met onze brugger eastpacks


Paaaaaaaauze

Lief aan het vlechten<3

Met Anniekje, de enige foto waar we geen gekke bek trekken.


Op veel plaatsen in de stad stonden koude bronnetjes met drinkwater.

Waaaaaaaaaaater! (niet drinkbaar, wel verkoelend)

Danu en Anne


Spidercow. Zoals we hier een stad voor beschilderde olifanten hadden, zo hadden zij dat met koeien.


Het was een heerlijke week.
Zoals mijn daar gekochte trui zegt: I <3 ROMA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten